Dry Needing

De 'trigger' tot ontspanning.

Een belangrijk onderdeel van een fysiotherapeut is het verhelpen van pijn a.g.v spierspanningsklachten. Ook wij van Fysiotherapie de Leeuwerik in Hoogeveen, Drenthe hebben aandacht voor deze spierspanningsklachten.
Wij behandelen deze klachten in de regel met massage, mobilisatie en rekoefeningen. Echter kan het zo zijn dat dit onvoldoende effect heeft, danwel onvoldoende blijvend resultaat. Om dergelijke klachten effectiever en met meer blijvend resultaat te kunnen behandelen heeft onze collega Hilda Ruijne een nieuwe behandelmethode aan onze praktijk toegevoegd; Dry Needling.

dry 1

To the point.

Dry Needling is het ' aanprikken' van pijnlijke verhardingen in een spier met een heel dun naaldje. Hierdoor is het mogelijk om in heel veel gevallen de pijn klachten snel en doeltreffend te laten verdwijnen.

Een triggerpoint is een pijnlijke verharding in een spier, waardoor de spier korter en meer gespannen wordt. (vergelijk een knoop in een draad) Tevens kan een triggerpoint een uitstralende pijn geven. De oorzaak van zo’n triggerpoint is redelijk bekend. Namelijk overbelasting, een verkeerde beweging of houding, of een kneuzing na een val. Maar hoe is zo’n triggerpoint snel weg te werken? Dry needling is hiervoor de ideale techniek. Wij van Fysiotherapie de Leeuwerik in Hoogeveen helpen u graag.

Hoe voelt dry needling aan?
Het inbrengen van het naaldje voelt u bijna niet. Als het juiste triggerpoint aangeprikt wordt, spant de spier zich even lokaal aan. Dat geeft kortdurend een soort 'kramp' gevoel.
Daarna ontspant de spier zich weer en kunt u gemakkelijker bewegen.
Vaak voelt het behandelde gedeelte wel wat vermoeid en/of stijf aan, maar dat is meestal van korte duur.

Wat gebeurt er daarna?
U krijgt oefeningen en gerichte adviezen mee om de verbeterde situatie te behouden.

Mocht u vragen hebben klik dan hier. Wij bellen u terug
U kunt zich ook direct aanmelden. Kilk hier