Kinderfysiotherapie

Als kinderen spelen, leren ze hun zintuigen steeds beter kennen. Ook ontwikkelen ze hun motoriek steeds een beetje beter. Denk bijvoorbeeld aan rollen, springen, knippen, lopen, schrijven. Vaak gaat dit vanzelf, maar er zijn ook kinderen bij wie dit langzamer of moeilijker gaat. Deze kinderen hebben meer oefening en begeleiding nodig dan gemiddeld. Heb je het idee dat de ontwikkeling van je kind iets achter blijft? Dan kan een kinderfysiotherapeut kan helpen.

Klachten waarbij een kinderfysiotherapeut kan helpen zijn bijvoorbeeld:

• een voorkeurshouding
  • stijve gewrichten
  • klachten bij sporten
  • hoofdpijn of nekpijn
  • een matige motorische ontwikkeling
  • Overgewicht
  • Een beperking
  • Chronische ziekte
  • Langdurige aandoening.

Een duwtje in de goede richting kan ervoor zorgen dat jouw kind weer goed in zijn of haar vel zit, sprongen vooruit maakt en zich beter kan redden in het dagelijks leven. Als je kind blij is, ben jij dat ook. Dát is waar we voor gaan.

Werkwijze:
Na aanmelding roepen wij je kind zo spoedig mogelijk op. Samen met jou brengen wij ,in een vraaggesprek, de problemen dan wel knelpunten in kaart. Dit zal, zo nodig, gevolgd worden door een lichamelijk onderzoek en/of diverse testen. N.a.v dit onderzoek en/deze testen stellen wij een behandelprogramma op.

Wil je meer informatie? Neem contact met ons op of kom langs in de praktijk. Onze kinderfysiotherapeuten Jasmijn Tolsma, Marielle Lankhorst en Nienke Pruntel (i.o.) staan je graag te woord. Direct aanmelden kan natuurlijk ook.

Stuur ons een bericht of een e-mail en bekijk onze tarieven.

Voor vragen kun je natuurlijk ook bellen of langskomen.