GeriatrieFysiotherapie, Fysiotherapie voor ouderen

Op uw oude dag

In principe is fysiotherapie geschikt voor mensen van 0 tot 100. Toch behoeft elke leeftijdsgroep een specifieke behandelwijze. Zo is er fysiotherapie voor kinderen, maar ook voor ouderen. Fysiotherapie voor ouderen wordt ook wel geriatriefysiotherapie genoemd. De ouder wordende mens krijgt vaker te maken met beperkingen en aandoeningen. Denk hierbij aan een nieuwe heup of knie, valproblemen, osteoporose (botontkalking), artrose (slijtage van gewrichten), Alzheimer, maar ook aan verzwakking van het lichaam na een periode van ziekte/ bedrust. Vaker nog zie je combinaties van bovenstaande aandoeningen. Dit alles is bij uitstek het werkterrein van een geriatriefysiotherapeut, waardoor u exact de juiste behandeling op maat van ons krijgt. Vergis u niet: u hoeft niet per se oud te zijn om geriatriefysiotherapie te volgen bij onze praktijk in Hoogeveen; het gaat om ouderdomsklachten. U kunt dus ook zonder problemen bij ons terecht als u bijvoorbeeld een beroerte heeft gehad op een jongere leeftijd. U kunt bij ons in Hoogeveen hiervoor terecht bij Hans Peter Wittingen. Hij werkt vanuit zijn kennis over de oudere doelgroep en laat patiënten voornamelijk oefentherapie doen, zodat hun klachten bij het dagelijks bewegen verminderen. Ook achteruitgang wordt zoveel mogelijk beperkt. U wordt te allen tijde geadviseerd en begeleid, net als uw gezinsleden en/of mantelzorgers.

Nog meer GeriatrieFysiotherapie

Merkt u, nu u ouder wordt, dat het bewegen u steeds moeilijker af gaat? Kunt u moeilijker uit bed of uit de stoel omhoog komen? Dan is geriatriefysiotherapie mogelijk iets voor u. Hans Peter brengt samen met u uw problemen/klachten in kaart en stelt aan de hand van een uitgebreid onderzoek een behandelplan op. Middels een op maat gemaakt behandelplan krijgt u individueel of in een groep therapie.

Valt u vaak? Valpreventie en valtraining vallen ook onder de activiteiten waar u mee te maken krijgt bij geriatriefysiotherapie. Benieuwd hoe u uw leefomgeving aan kunt passen? In onze praktijk in Drenthe vertellen we u er graag meer over en geven we uitgebreid advies. Welke ouderdomsziekte u ook heeft, er is altijd een passende behandeling. Neem vrijblijvend contact met ons op en wij zullen u van meer informatie verzien over geriatriefysiotherapie bij ons in Hoogeveen, Drenthe.

Klik hier als u contact met ons wilt opnemen. Wij bellen u terug!