Manuele Therapie (Methode van de Bijl) in Hoogeveen.

Zacht en Pijnvrije Manuele Therapie:

Bij de Manuele Therapie methode van der Bijl (Utrecht) wordt de therapie afgestemd op de bewegingen, zoals het lichaam die gewend is te maken. Tijdens de behandeling worden de gewrichten bewogen op een zeer zachte, meestal pijnvrije manier. Er is absoluut geen sprake van 'kraken' of 'rechtzetten'.

Manuele Therapie volgens van der Bijl behandeld functiestoornissen en geen structuurstoornissen. Dus geen behandeling  van de onsteking van de pees die , bijvoorbeeld, een tenniselleboog veroorzaakt, maar van de achterliggende functieproblematiek., waardoor de tenniselleboog is ontstaan. De manueel therapeut denkt dus niet in zieke structuren (medische benadering), maar in zieke functies (biologische benadering). De plaats waar de klacht zich uit zegt nog niets over de oorzaak van de klacht. Pijn in de schouder hoeft niet noodzakelijkerwijze het gevolg zijn van een probleem in de schouder, maar kan ook het resultaat zijn van een verstoord evenwicht in bijvoorbeeld de nek en/of elleboog.

De manueel therapeut verricht daartoe een aantal metingen die iets zeggen over de voorkeur van de bewegen van de persoon. Ieder mens is namelijk herkenbaar aan zijn eigen bouw, zijn eigen houding en zijn eigen manier van bewegen. We zien er allemaal anders uit, dus waarom zouden we allemaal hetzelfde bewegen. Niet alleen het uiterlijk van iemand is uniek, maar ook de eigen manier van bewegen.

Enkele voorbeelden van de metingen en bewegingen zijn; Hoe vouwt u uw handen, hoe klapt u in uw handen en met welk oog kijkt u bij voorkeur.
Op basis van al deze gegevens is het voor de manueel therapeut duidelijk hoe hij uw gewrichten moet bewegen om een zo groot mogelijk effect te bereiken. Omdat iedereen een eigen manier van bewegen heeft, wordt de therapie afgestemd op de bewegingen zoals uw lichaam die gewend is te maken.

Manuele therapie (methode van der Bijl) bij Fysiotherapie de Leeuwerik in Hoogeveen, Drenthe behandelt alle klachten die met het bewegen van het lichaam te maken hebben. Zoals bijvoorbeeld rugklachten, nekklachten, schouderklachten, maar ook hoofdpijn.

Klik hier om u direct aan te melden.
Vrijblijvend contact kan natuurlijk ook. Wij bellen u terug!

Manueel therapeut: John Romkes